Pagina's

dinsdag 24 maart 2015

De Filipijnen!

Op 19 maart vertrokken we vanuit Bangkok naar de Filipijnen. Na een tussenstop in Manila kwamen we aan in Cebu City, de hoofdstad van het eiland Cebu. Wow wat is dit land anders dan de rest van Azië. Een Latijns-Amerika sfeertje met vriendelijke locals die wel van een gebraden kippetje of 2 houden. De volgende dag hebben we de locale bus gepakt naar het zuiden van het eiland. Wat een te gekke ervaring, volgepakt tussen de locals en ontelbare stops verder kwamen we aan in Moalboal. Op zoek naar een hotel kwamen we er achter dat de prijzen hier toch iets hoger liggen, na 2 uur zoeken met de tuktuk hadden we een prima hotel met lieve Edith achter de receptie. Na 2 dagen zonnen en snorkelen, wilden we toch echt naar de 'Bounty' stranden. Daarvoor waren we hier.
Dus op met bus naar het noorden van Cebu, om met de ferry naar het eiland       Bantayan te gaan. En hier was het echt 'Bounty'. Denk witte stranden, blauwe zee en palmbomen. De rest van de Westerse mensen bestaan vooral uit oudere mannen die een Filipijnse vriendin hebben, gepensioneerden die hier van een rustige vakantie genieten en wat verdwaalde toeristen zoals wij. Soort Benidorm in de Filipijnen dus. Ideaal om bij te komen na bijna 5 maanden backpacken ;). We hebben ons hier 10 dagen prima weten vermaken.
Onze tan bijwerken, alle restaurantjes uitgeprobeerd, rondje eiland op de scooter en maar liefst 12 minuten gepaddleboard.
Hierna zijn we naar Malapascua eiland gegaan. Dit kleine eiland is helemaal gericht op het duiken met de Tresher Sharks, de voshaai. Op het eiland werden we gelijk verwelkomd door de tourist guides. Superhandig! Een hotel gevonden met duitse eigenaar, dus op het terras heerlijk aan de schnitzel met schlagermuziek op de achtergrond. Niks meer aan doen. In Thailand hebben we ons duikbrevet gehaald en konden we hier ook mooi gaan duiken. De duiken waren echt te gek.

Superhelder water en te gekke vissen. We hebben zelfs een zeester vastgehad. Na 2 duiken begon het duiken met de Thresher Sharks toch wel  te kriebelen. Omdat we alleen een open water hebben waarmee je tot 18 meter kan duiken en de thresher sharks  30 meter zitten, moet je een speciale Deep Dive doen. Onder het motto 'nu we er toch zijn' besloten we ervoor te gaan.
De volgende dag vroeg uit te veren voor de Deep Dive. Na wat uitleg van onze instructrice gingen we naar de haaien. Eerst 12 meter aan een touw naar beneden, waar we op een ondergronds eiland kwamen en daar was een muur van nog 18 meter naar beneden. Eenmaal daar aangekomen waren we op het punt waar de haaien langskomen. Dit was zoo gaaf, echt een kick! Eenmaal bijgekomen van deze te gekke ervaring zijn we 's-middags wezen snorkelen en hebben we echt prachtig koraal gezien in de coral garden. Helaas zat onze tijd in de Filipijnen er alweer op. Terug naar Bangkok voor de laatste souvenirs! Die hebben we gekocht op de grootste weekendmarkt in Azië. Denk koninginnedag in Amsterdam meets de 3 dol dwaze dagen in benauwd Bangkok. Natuurlijk konden we Bangkok niet verlaten zonder 1 x goed op stap te zijn geweest. 'One night in Bangkok.' Na fancy cocktails te hebben gedronken in Ku De Ta zijn we nog goed wezen dansen in Rout66.

Maandag hebben we nog 1 keer de toerist uitgehangen in Abu Dhabi. Traditioneel gekleed hebben we gigantische moskee bezocht.
Ook hebben we het Emirates Palace bezocht, waar alles bedekt is met echt goud en alle kroonluchters Swarovksi kristal zijn. Die sjeik weet wel hoe die geld uit moet geven.

Na 9 landen, 14 vliegtuigen, 22 bussen, 19 boten en 2 treinen zijn we weer in Nederland! Bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties, berichtjes en we hopen jullie allemaal weer snel te zien!

1. Welkom thuis!!!
    Ik ga jullie verhalen en mooie foto's missen!